dinsdag 28 december 2010

Sleek Blushes


Omdat ik zo blij was met mijn Stargazer lakjes bestelde ik er meteen een stel nieuwe kleuren bij in de webshop van BeautyFocus.nl. In hun shop verkopen ze ook make-up van Sleek en mijn oog viel ineens op de schitterende blushes. Ik had er op andere sites wel eens iets positiefs over gelezen dus ik was erg benieuwd! Ik mikte er 3 in mijn winkelwagentje, hoppa!


Zoals jullie misschien wel weten gebruik ik sinds mijn laatste trip aan New York City alleen nog maar mijn lievelings blush van NARS genaamd Outlaw. Ik was benieuwd of de Sleek blushes hier tegenop konden boksen!


De Sleek blushes hebben een mooi, strak design. De doosjes zijn ietwat aan de kleine kant, namelijk 6.5 x 4.5 cm. Openen gaat wat lastig, de enige snelle manier is om je nagel tussen het gleufje te schuiven en het klepje omhoog te duwen. De verpakking bevat aan de binnenkant een spiegeltje zo breed als het doosje, lekker groot en handig!

Om een idee te geven van de maat heb ik het doosje even op mijn hand gefotografeerd.


De blushes zelf zijn prachtig! Wat me heel erg meevalt is de structuur. Als je er met je kwast ruig overheen gaat laat er geen poeder los. Iets wat ik zelf erg kan waarderen. Niets zo vervelend als rondstuivend poeder, want dan heb je al gauw te veel op je kwast en dus ook op je wang.

De pigmentatie is heel intens, dus het is een aanrader om de kwast slechts lichtjes in de blush te 'tippen' om het vervolgens voorzichtig op je gezicht aan te brengen. Het is een kwestie van doorhebben hoeveel je precies nodig hebt voor het juiste effect. Aanbrengen met een stippling brush is ook een goed idee!

Sunrise - bronze met gouden shimmers

Pomegranate - roze/rood/bronze met gouden shimmers

Pixie Pink - fris en fruitig roze (mat)


Swatches

Zoals je ziet zijn de kleuren erg gepigmenteerd. Weliswaar zijn de blushes hierboven ongeblend aangebracht en zullen de kleuren subtieler zijn naarmate ze worden geblend in de huid. 

De blushes zijn niet alleen erg mooi van kleur, ook de structuur is erg fijn. Zoals ik al eerder zei 'kruimelt' het niet als je er met je kwast in zit te roeren. Daarbij blenden de kleuren heel goed in de huid en geven ze je echt een mooie, frisse glow.

Sleek blushes bevatten per doosje 8 gram blush en kosten €4,50. Ze zijn o.a. te koop via BeautyFocus. De prijs/kwaliteit verhouding zit zeker wel snor. Ik vind dit namelijk kwalitatief gezien erg goede blushes en dan is €4,50 een hele aantrekkelijke prijs. Laat je niet misleiden door de ietwat kleinere afmeting van het doosje. De inhoud van de Sleek blush is namelijk bijna het dubbele ten opzichte van mijn NARS blush.

In een volgend artikel zal ik mijn favoriete Nars blush Outlaw vergelijken met deze Sleek blushes!

Wil je de Sleek blush in Pomegranate winnen? Over een paar uurtjes kun je hier meedoen aan de winactie, so stay tuned!

Until next time,
Serena Verbon